Σε παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας μετατρέπεται η άρνηση πληρωμής διοδίων, όπως είχε προαναγγείλει από χτες ο Δημήτρης Ρέππας, και το πρόστιμο θα ανέρχεται σε 200 ευρώ.
Παράλληλα, θα μπορούν κατά περίπτωση να επιβληθούν και διοικητικές κυρώσεις, όπως αφαίρεση άδειας, διπλώματος και
πινακίδων, όταν ο παραβάτης αρνείται συστηματικά να πληρώνει τα διόδια. Επιπλέον, σε πλημμέλημα μετατρέπεται η άρνηση καταβολής κομίστρου στις συγκοινωνίες.Η σχετική προσθήκη κατατέθηκε την Πέμπτη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών.
Στην τροπολογία, η λαθρεπιβίβαση στις αστικές συγκοινωνίες χαρακτηρίζεται ως πράξη με «ιδιαίτερα μεγάλη ηθική απαξία» που «θέτει υπό σοβαρή διακινδύνευση την οικονομική και λειτουργική βιωσιμότητα του συστήματος», καθώς και «παραβατικότητα επηρεάζει εν τέλει και έχει αρνητικό αντίκτυπο στο σύνολο των πολιτών και της κοινωνίας».
Η δε άρνηση ή αποφυγή πληρωμής διοδίων χαρακτηρίζεται «αποκλίνουσα συμπεριφορά, που προκαλεί κωλυσιεργία, επηρεάζει αρνητικά την κυκλοφορία, αλλά και την ασφάλεια και λειτουργία της συγκοινωνιακής εγκατάστασης». Τις παραβάσεις θα βεβαιώνει η αστυνομία.
Συλλογική αγωγή από το ΙΝΚΑ
Στο μεταξύ, συλλογική αγωγή για το καθεστώς των διοδίων, κατέθεσε από κοινού με άλλες Ενώσεις Καταναλωτών η Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδος (ΙΝΚΑ).
Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, «η νομική αυτή παρέμβαση του ΙΝΚΑ εντάσσεται στον αγώνα των πολιτών εναντίον του μέτρου μέχρι την οριστική κατάργησή του, όπως παλαιότερα έγινε με τις παρασιτικές παρκοεταιρείες» και προστίθεται ότι «την ώρα που όλος ο λαός μαστίζεται από την άγρια κρίση, το κλείσιμο της παραγωγικής επιχείρησης, την ανεργία, το βούλιαγμα της αγροτικής παραγωγής, τη φτώχεια και την υπερχρέωση, κάποιοι εργολάβοι, φαίνεται έχουν τον τρόπο, να διατηρούν την ασυλία για τα υπερκέρδη τους, σε βάρος όλου του Ελληνικού Λαού. Απειλούν μάλιστα να αλλάξουν και τον ΚΟΚ για να μετατρέψουν την Αστυνομία σε εισπρακτική εταιρεία των εργολάβων».
agelioforos
Aν σου άρεσε κάνε LIKE..
|