Η απελευθέρωση του κλάδου ταξί, προβλέπει άδειες επταθέσιων και εννεαθέσιων ταξί, έκδοση νέων... αδειών αν αυτό προκύπτει από τον αριθμό των κατοίκων μιας περιοχής αλλά και την τουριστική κίνηση, άρση του περιορισμού για την κατοχή αριθμού αδειών ταξί από ένα φυσικό πρόσωπο ή...
μία εταιρεία και σύσταση νέων εταιρειών.
Σύμφωνα με την Ημερησία, το άνοιγμα της αγοράς γίνεται από τον ερχόμενο Αύγουστο υπό προϋποθέσεις, αφήνοντας ωστόσο παράθυρο σε επιχειρήσεις - εταιρείες ή ιδιώτες να «συσσωρεύουν» μεγάλο αριθμό αδειών.
Προβλέπεται η δημιουργία εταιρειών ταξί, οι οποίες θα μπορούν να φθάσουν τουλάχιστον τις 20 άδειες στην Αττική, συγκεντρώνοντας 675 από τις περίπου 13.500 άδειες (προβλέπεται πως κάθε εταιρεία μπορεί να έχει έως και το 5% του συνολικού αριθμού των αδειών στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη και το 10% στην περιφέρεια). Οι εταιρείες μπορεί να είναι οποιασδήποτε μορφής (ΑΕ, ΕΠΕ, ΟΕ, ΕΕ), φυσικά πρόσωπα ή συνεταιρισμοί.
Το σχέδιο απόφασης του υπουργείου Υποδομών για την έκδοση σχετικού Προεδρικού Διατάγματος δεν αποκλείει την έκδοση νέων αδειών ταξί, αν αυτό προκύψει από έλεγχο της αγοράς. Ειδικότερα κάθε τρία χρόνια θα εφαρμόζεται σε κάθε δήμο χωριστά ένας λογάριθμος που θα συνδέει τον αριθμό των κατοίκων ανά περιοχή (δύο ταξί ανά 1.000 κατοίκους) αλλά και την τουριστική κίνηση που παρουσιάζει.
Η αύξηση ή όχι των αδειών θα προκύπτει από το αποτέλεσμα της παραπάνω εξίσωσης. Σε περίπτωση που προκύπτει ότι απαιτείται αύξηση των αδειών ταξί, τότε οι μισές άδειες θα δίνονται κατά προτεραιότητας σε ανάπηρους, χρόνια άνεργους και πολύτεκνους, ενώ οι υπόλοιπες θα βγαίνουν σε δημοπρασία και θα δίνονται στον πλειοδότη.
Νέου τύπου ταξί
Οι αλλαγές που προωθούνται στον κλάδο αποτελούν μέρος μίας ολοκληρωμένης πολιτικής παρέμβασης, που περιλαμβάνει: Νομοθετική πρωτοβουλία για τη δημιουργία νέων τύπων ταξί (επταθέσια, εννεαθέσια) και ταξί με λιγότερα διακριτικά και διαφορετικό κόμιστρο, για κάλυψη διαφορετικών αναγκών. Να σημειωθεί ότι:
Mέχρι τώρα δεν επιτρεπόταν η αλλαγή έδρας στα ταξί. Πλέον δίνονται εναλλακτικές λύσεις για την περιοχή λειτουργίας τους και αν ο δήμος αποφασίσει μπορεί να ορίσει νέα όρια στο πλαίσιο του Καλλικρατικού Δήμου. Αν και οι έδρες διατηρούνται σε περίπτωση που σε ένα δήμο υπάρχει λιμάνι ή αεροδρόμιο μπορεί να δοθεί επέκταση του έργου και σε αυτές τις περιοχές.
Σύμφωνα με το υφιστάμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς, άδεια ταξί μπορούσαν να αγοράζουν μόνο φυσικά πρόσωπα και μόνο μέχρι δύο άδειες ανά πρόσωπο, ενώ μπορούσαν να συσταθούν μόνον ιδιότυπες Εταιρείες Ιδιοκτητών Ταξί. Πλέον αίρεται κάθε περιορισμός και εταιρείες οποιασδήποτε μορφής (ΑΕ, ΕΠΕ, ΟΕ, ΕΕ) ή φυσικά πρόσωπα μπορούν να αγοράσουν άδειες ταξί. Αποτρέπεται η δημιουργία ολιγοπωλίων ή μονοπωλίων - ανά έδρα με την πρόβλεψη να μην ξεπερνιέται ένα συγκεκριμένο ποσοστό (5% του συνολικού αριθμού αδειών στην Αθήνα ή Θεσσαλονίκη, 10% αλλού).
Σχετικά με την πρόσβαση στο επάγγελμα, απαγορεύεται η άσκηση άλλου επαγγέλματος για την έκδοση άδειας οδήγησης ταξί. Αρση του γεωγραφικού περιορισμού άδειας (για όλη την Ελλάδα). Θα απαιτείται επαρκής γνώση της ελληνικής γλώσσας και Απολυτήριο Γυμνασίου ή ισοτίμου της αλλοδαπής.
Οι αλλαγές που προτείνει το υπουργείο
Καθιέρωση αλγορίθμου βάσει πληθυσμιακών και οικονομικών κριτηρίων για τον αριθμό των ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Προβλέπεται η κυκλοφορία δυόμισι ταξί ανά 1.000 κατοίκους για την Αθήνα και δύο ταξί ανά 1.000 κατοίκους για όλη την υπόλοιπη χώρα (χωρίς ωστόσο κατάργηση υφιστάμενων αδειών).
Δημιουργία δύο τύπων αδειών ταξί στην Αθήνα, ώστε να υπάρχουν τα συμβατικά ταξί και τα προμισθωμένα (πριβέ) χωρίς ταξίμετρο, όπως συμβαίνει στην Αγγλία και τη Γερμανία.
Μετατροπή με κίνητρα ορισμένων αδειών σε ταξί έως 9 θέσεων ή μίνι βαν και λιμουζίνες, τα οποία θα λειτουργούν χωρίς ταξίμετρο και βάσει τιμοκαταλόγου.
Για τα ταξί της επαρχίας προτείνεται να διατηρηθούν οι έδρες τους, αλλά να μεταφερθεί η αρμοδιότητα στους δήμους για να καθορίζουν τα όρια μετακίνησης των ταξί.
Εκσυγχρονισμός του κανονισμού λειτουργίας των ταξί, με στόχο τη δημιουργία μετοχικών εταιρειών.
newsbomb
Aν σου άρεσε κάνε LIKE..
μία εταιρεία και σύσταση νέων εταιρειών.
Σύμφωνα με την Ημερησία, το άνοιγμα της αγοράς γίνεται από τον ερχόμενο Αύγουστο υπό προϋποθέσεις, αφήνοντας ωστόσο παράθυρο σε επιχειρήσεις - εταιρείες ή ιδιώτες να «συσσωρεύουν» μεγάλο αριθμό αδειών.
Προβλέπεται η δημιουργία εταιρειών ταξί, οι οποίες θα μπορούν να φθάσουν τουλάχιστον τις 20 άδειες στην Αττική, συγκεντρώνοντας 675 από τις περίπου 13.500 άδειες (προβλέπεται πως κάθε εταιρεία μπορεί να έχει έως και το 5% του συνολικού αριθμού των αδειών στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη και το 10% στην περιφέρεια). Οι εταιρείες μπορεί να είναι οποιασδήποτε μορφής (ΑΕ, ΕΠΕ, ΟΕ, ΕΕ), φυσικά πρόσωπα ή συνεταιρισμοί.
Το σχέδιο απόφασης του υπουργείου Υποδομών για την έκδοση σχετικού Προεδρικού Διατάγματος δεν αποκλείει την έκδοση νέων αδειών ταξί, αν αυτό προκύψει από έλεγχο της αγοράς. Ειδικότερα κάθε τρία χρόνια θα εφαρμόζεται σε κάθε δήμο χωριστά ένας λογάριθμος που θα συνδέει τον αριθμό των κατοίκων ανά περιοχή (δύο ταξί ανά 1.000 κατοίκους) αλλά και την τουριστική κίνηση που παρουσιάζει.
Η αύξηση ή όχι των αδειών θα προκύπτει από το αποτέλεσμα της παραπάνω εξίσωσης. Σε περίπτωση που προκύπτει ότι απαιτείται αύξηση των αδειών ταξί, τότε οι μισές άδειες θα δίνονται κατά προτεραιότητας σε ανάπηρους, χρόνια άνεργους και πολύτεκνους, ενώ οι υπόλοιπες θα βγαίνουν σε δημοπρασία και θα δίνονται στον πλειοδότη.
Νέου τύπου ταξί
Οι αλλαγές που προωθούνται στον κλάδο αποτελούν μέρος μίας ολοκληρωμένης πολιτικής παρέμβασης, που περιλαμβάνει: Νομοθετική πρωτοβουλία για τη δημιουργία νέων τύπων ταξί (επταθέσια, εννεαθέσια) και ταξί με λιγότερα διακριτικά και διαφορετικό κόμιστρο, για κάλυψη διαφορετικών αναγκών. Να σημειωθεί ότι:
Mέχρι τώρα δεν επιτρεπόταν η αλλαγή έδρας στα ταξί. Πλέον δίνονται εναλλακτικές λύσεις για την περιοχή λειτουργίας τους και αν ο δήμος αποφασίσει μπορεί να ορίσει νέα όρια στο πλαίσιο του Καλλικρατικού Δήμου. Αν και οι έδρες διατηρούνται σε περίπτωση που σε ένα δήμο υπάρχει λιμάνι ή αεροδρόμιο μπορεί να δοθεί επέκταση του έργου και σε αυτές τις περιοχές.
Σύμφωνα με το υφιστάμενο ιδιοκτησιακό καθεστώς, άδεια ταξί μπορούσαν να αγοράζουν μόνο φυσικά πρόσωπα και μόνο μέχρι δύο άδειες ανά πρόσωπο, ενώ μπορούσαν να συσταθούν μόνον ιδιότυπες Εταιρείες Ιδιοκτητών Ταξί. Πλέον αίρεται κάθε περιορισμός και εταιρείες οποιασδήποτε μορφής (ΑΕ, ΕΠΕ, ΟΕ, ΕΕ) ή φυσικά πρόσωπα μπορούν να αγοράσουν άδειες ταξί. Αποτρέπεται η δημιουργία ολιγοπωλίων ή μονοπωλίων - ανά έδρα με την πρόβλεψη να μην ξεπερνιέται ένα συγκεκριμένο ποσοστό (5% του συνολικού αριθμού αδειών στην Αθήνα ή Θεσσαλονίκη, 10% αλλού).
Σχετικά με την πρόσβαση στο επάγγελμα, απαγορεύεται η άσκηση άλλου επαγγέλματος για την έκδοση άδειας οδήγησης ταξί. Αρση του γεωγραφικού περιορισμού άδειας (για όλη την Ελλάδα). Θα απαιτείται επαρκής γνώση της ελληνικής γλώσσας και Απολυτήριο Γυμνασίου ή ισοτίμου της αλλοδαπής.
Οι αλλαγές που προτείνει το υπουργείο
Καθιέρωση αλγορίθμου βάσει πληθυσμιακών και οικονομικών κριτηρίων για τον αριθμό των ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Προβλέπεται η κυκλοφορία δυόμισι ταξί ανά 1.000 κατοίκους για την Αθήνα και δύο ταξί ανά 1.000 κατοίκους για όλη την υπόλοιπη χώρα (χωρίς ωστόσο κατάργηση υφιστάμενων αδειών).
Δημιουργία δύο τύπων αδειών ταξί στην Αθήνα, ώστε να υπάρχουν τα συμβατικά ταξί και τα προμισθωμένα (πριβέ) χωρίς ταξίμετρο, όπως συμβαίνει στην Αγγλία και τη Γερμανία.
Μετατροπή με κίνητρα ορισμένων αδειών σε ταξί έως 9 θέσεων ή μίνι βαν και λιμουζίνες, τα οποία θα λειτουργούν χωρίς ταξίμετρο και βάσει τιμοκαταλόγου.
Για τα ταξί της επαρχίας προτείνεται να διατηρηθούν οι έδρες τους, αλλά να μεταφερθεί η αρμοδιότητα στους δήμους για να καθορίζουν τα όρια μετακίνησης των ταξί.
Εκσυγχρονισμός του κανονισμού λειτουργίας των ταξί, με στόχο τη δημιουργία μετοχικών εταιρειών.
newsbomb
|