Μετωπική για τα ταξί- χάος στους δρόμους

Πολιτικά χαρακτηριστικά προσδίδει τουπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στη μορφή των κινητοποιήσεων, που επέλεξαν οι ιδιοκτήτες Ταξί, επισημαίνοντας, παράλληλα, ότι η 48ωρη απεργία, που πραγματοποιούν, «είναι απαράδεκτη» και «στερείται κάθε ουσιαστικής αιτιολογίας»....


Σύμφωνα με το υπουργείο, ο διάλογος για τους κανόνες απελευθέρωσης του επαγγέλματος, που κατά με τον ν. 3919 έχει συντελεστεί από τη 2α Ιουλίου, έχει ήδη ξεκινήσει με την προ δεκαημέρου επίσημη συνάντησή τους με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.

Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου διαλόγου, όπως αναφέρει το υπουργείο, οι προτάσεις των ιδιοκτητών ταξί εστάλησαν μόλις την περασμένη βδομάδα και οι ίδιοι χωρίς καν να περιμένουν την απάντηση του υπουργείου προχώρησαν στη 48ωρη απεργία τους, «προφανώς μετά την πολιτική ενθάρρυνση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Α. Σαμαρά». 

«Οι μορφές κινητοποιήσεων, που επέλεξαν οι ιδιοκτήτες των ταξί, είναι όχι μόνο από κάθε άποψη απαράδεκτες, αλλά και δεν πρόκειται να φέρουν κανένα αποτέλεσμα», τονίζει το υπουργείο και προσθέτει ότι «σε κάθε περίπτωση, η απελευθέρωση του επαγγέλματος με κανόνες θα προχωρήσει κανονικά, ο διάλογος θα εξελιχθεί όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από το υπουργείο από την πρώτη στιγμή».

Τι απαντά η ΝΔ


Άμεση ήταν η απάντηση του εκπροσώπου της ΝΔ, Γιάννη Μιχελάκη, στις καταγγελίες Ραγκούση για πολιτική ενθάρρυνση στις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών ταξί. Κάνει λόγο για «πολιτική αθλιότητα», υπενθυμίζοντας πως η ΝΔ ήταν το πρώτο κόμμα που έσπευσε να καλέσει τους οδηγούς ταξί να ανοίξουν αμέσως το αεροδρόμιο και το λιμάνι του Πειραιά. 

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της ΝΔ, με τις δηλώσεις του ο κ. Ραγκούσης αποδεικνύει ότι «το ΠΑΣΟΚ παραμένει και σήμερα ανεύθυνο και δημαγωγικό κόμμα, όπως ήταν και προεκλογικά», ενώ επισημαίνει πως ο κ. Ραγκούσης «στην προσπάθειά του να κρύψει τις τεράστιες ευθύνες του, παίζει επικοινωνιακά παιχνιδάκια με ανεύθυνους και κακοήθεις ισχυρισμούς». 

Στη ΝΔ υποστηρίζουν πως η ευθύνη για το χάος που έχει προκληθεί από την απεργία των ταξί, είναι αποκλειστικά ευθύνη του κ. Ραγκούση, κάτι που προκύπτει και από το γεγονός ότι ως συντονιστής, έως πρόσφατα, του κυβερνητικού έργου δεν είχε φέρει καμία αντίρρηση στη συμφωνία του τέως υπουργού Δ. Ρέππα με τους οδηγούς ταξί.

«Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο οποίος, από τη θέση που είχε την περίοδο που το ΠΑΣΟΚ ήταν στην αντιπολίτευση, υπήρξε υποκινητής στείρων αντιδράσεων, αντί να κρίνει εξ ιδίων τα αλλότρια, ας αντιληφθεί, επιτέλους, ότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι», τονίζει ο κ. Μιχελάκης.

Για λαϊκισμό κατηγορεί το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τη ΝΔ, απαντώντας στις δηλώσεις Μιχελάκη. Τα πολλά λόγια είναι φτώχια, αναφέρει σε γραπτή ανακοίνωσή του το Υπουργείο και προσθέτει ότι «ο κ. Σαμαράς συνεχίζει να ακολουθεί το δρόμο του ανεύθυνου λαϊκισμού, δίνοντας τώρα μάχη να μην προχωρήσει η απελευθέρωση των ταξί».

Τι προηγήθηκε

Από τα ξημερώματα χιλιάδες αυτοκινητιστές συγκεντρώθηκαν σε κομβικά σημεία στο λιμάνι και το Αεροδρόμιο, δυσκολεύοντας την πρόσβαση των ταξιδιωτών. 

Μετά το μεσημέρι αποχώρησαν και με "πορεία" κατευθύνθηκαν στο κέντρο της Αθήνας με προορισμό τη Βουλή, κάτι το οποίο δεν τους επετράπη, με την αστυνομία να κλείνει την πρόσβαση στο κέντρο με τη χρήση γερανών. 

Για μία ώρα η περιοχή της Πλατείας Συντάγματος ήταν αποκλεισμένη και στη γύρω περιοχή είχε σημειωθεί κυκλοφοριακή συμφόρηση. Τα ταξί, παραταγμένα από τον Άγιο Σώστη έως τη λεωφόρο Αμαλίας και από την Αμερικανική Πρεσβεία έως το ξενοδοχείο "Χίλτον", είχαν μπλοκάρει την κυκλοφορία. Η "κάθοδός" τους στην πλατεία απετράπη από τα μπλόκα της αστυνομίας.

Οι «πορείες» διαμαρτυρίας των ταξί είχαν ξεκινήσει, νωρίτερα, από το λιμάνι Πειραιά και το αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος", και καθώς έρχονταν από την Αττική Οδό προς το κέντρο έμπαιναν από τις διάφορες εξόδους της Αττικής Οδού, Χολαργός, Κατεχάκη, Μεσογείων, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί συμφόρηση και σε εκείνα τα σημεία.

Λίγο πριν τις 15.00 αποχώρησαν.

Νέο ραντεβού έδωσαν για το πρωί της Τρίτης στα γραφεία του ΣΑΤΑ με ανοικτό το ενδεχόμενο να πραγματοποιήσουν πορεία στο Σύνταγμα.

Στο λιμάνι του Πειραιά είχαν συγκεντρωθεί περίπου 2.500 αυτοκινητιστές ταξί, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις. Λόγω της κινητοποίησης προκλήθηκε κυκλοφοριακό κομφούζιο μέσα και έξω από το λιμάνι, ενώ στην ακτή Ξαβερίου όπου βρίσκονται τα κρουαζιερόπλοια, σημειώθηκε μεγάλο πρόβλημα στη μετακίνηση των τουριστών με τα πούλμαν. Μέσα στο λιμάνι και στις περισσότερες πύλες εισόδου, συγκεντρώθηκε ισχυρή δύναμη του λιμενικού σώματος.

Από νωρίς το πρωί πολλές εκατοντάδες ταξί σχημάτισαν ουρά χιλιομέτρων από την είσοδο του αεροδρομίου και προς την Αττική οδό, αφήνοντας μόνο μια λωρίδα κυκλοφορίας για την κίνηση των οχημάτων. Ωστόσο, δεν  παρατηρήθηκαν μεγάλες καθυστερήσεις στις πτήσεις. Επί τόπου έσπευσαν ισχυρές δυνάμεις των ΜΑΤ, προκειμένου να διατηρήσουν ανοιχτή την Αττική Οδό και να αποφευχθούν τυχόν επεισόδια με άλλους οδηγούς. Πάντως οι ταξιτζήδες εμφανίζονται έτοιμοι για όλα, ακόμη και γιααποκλεισμούς"Θα χορέψουμε το χορό του Ζαλόγγου  μαζί με την κυβέρνηση", δηλώνει χαρακτηριστικά ο πρόεδρός τους, Θύμιος Λυμπερόπουλος.

Παρέμβαση της Δικαιοσύνης


H προϊσταμένη της εισαγγελίας Πρωτοδικών, Ελένη Ράικου, ζητεί να σχηματίζονται αμέσωςδικογραφίες για όσους οδηγούς ταξί διαπιστώνεται ότι διαπράττουν αυτεπαγγέλτως διωκόμενα αδικήματα, όπως αυτό της παρακώλυσης συγκοινωνιών.

Εντολή να προχωρούν σε κατασχέσεις οχημάτων ταξί
 στις περιπτώσεις, που οι οδηγοί δεν συμμορφώνονται, έχουν οι εισαγγελείς, που θα μελετούν τις δικογραφίες, οι οποίες σχηματίζονται για παρακώλυση συγκοινωνιών. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν ήδη σχηματιστεί δικογραφίες σε βάρος οδηγών ταξί, τα οχήματα των οποίων έχουν δημιουργήσει πρόβλημα στην Αθήνα.

Πολιτικές αντιδράσεις


«Με την εξόντωση των μικρών ιδιοκτητών ταξί ο στόχος της κυβέρνησης είναι να βάλει πόδι το μεγάλο κεφάλαιο στο φιλέτο της συγκεκριμένης αγοράς. Το αποτέλεσμα θα είναι να μετατραπεί σταδιακά το ταξί σε είδος πολυτελείας για το λαό, ενώ οι μισθωτοί οδηγοί που θα εργάζονται σε αυτές τις συνθήκες θα οδηγηθούν σε καθεστώς γαλέρας. Τα επιχειρήματα της κυβέρνησης, ότι θα φτηνύνουν οι υπηρεσίες και ότι θα βρουν δουλειά οι άνεργοι, είναι ψεύτικα και αποπροσανατολιστικά. Η μονοπώληση κλάδων της οικονομίας δεν είναι σίγουρο ότι ρίχνει τις τιμές, ενώ η εμπειρία δείχνει ότι χειροτερεύει τους όρους εργασίας και μειώνει τη συνολική απασχόληση», σημειώνει, μεταξύ άλλων, το ΚΚΕ.


«Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση ανοίγει μέτωπα χωρίς να επιλύει κανένα πρόβλημα. Η απελευθέρωση θα πολλαπλασιάσει τα ταξί, που στην Αθήνα είναι ήδη διπλάσια αναλογικά με τις άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Το ταξί πρέπει να αποκτήσει συγκεκριμένο ρόλο στη ζωή της πόλης, αυστηρά συμπληρωματικό με τη δημόσια συγκοινωνία, που πρέπει κι αυτή να αναβαθμιστεί. Κάθε πολιτική για τις άδειες και το άνοιγμα, το κόμιστρο ή τις λεωφορειολωρίδες, θα πρέπει να κρίνεται πρώτα με αυτό το πρίσμα», τονίζουν οι Οικολόγοι Πράσινοι.
ΣΕΤΕ

Νέα αρνητική εικόνα για τη χώρα και τον τουρισμό, δημιουργεί η κινητοποιήση των ιδιοκτητών ταξί, όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

«Οι δυσκολίες ή και ο αποκλεισμός στην πρόσβαση στα αεροδρόμια και τα λιμάνια, δημιουργούν προβλήματα στον τουρισμό, βασικό πυλώνα ανάπτυξης και ελπίδα της χώρας μας για να βγει από την κρίση», τονίζει ο ΣΕΤΕ και καλεί την Κυβέρνηση και τους ενδιαφερόμενους κλάδους να προσέλθουν με ψυχραιμία σε διάλογο και να καταλήξουν σε συμφωνία το συντομότερο δυνατόν, ώστε να αποτραπούν τα χειρότερα για την ελληνική οικονομία και κοινωνία. 

Σημειώνεται ότι με αντίστοιχες ανακοινώσεις τους τόσο η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ) όσο και ο φορέας των τουριστικών πρακτόρων (Hatta) καταδίκασαν τον αποκλεισμό της πρόσβασης στα αεροδρόμια και τα λιμάνια ζητώντας, με τη σειρά τους, την άμεση διευθέτηση του ζητήματος.
Aν σου άρεσε κάνε LIKE..

ShareThis

Copyrighttttttttttttttttttttttttttttttttttttt

Copyright (c) 2010-2017 frappedoupoli.gr

sociallllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll