Ξεκινά το 14ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας


Θεσμό πλέον αποτελεί στα πολιτιστικά δρώμενα του τόπου, το κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Ολυμπίας, το οποίο πλέον μετρά δεκατέσσερα χρόνια ζωής. Mε σύνθημα «είμαστε ακόμα ζωντανοί», στέκονται απέναντι στην ζοφερή πραγματικότητα, όπως αναφέρεται στο δελτίο τύπου και παρόλα τα εμπόδια, την Παρασκευή το 14ο Φεστιβάλ ξεκινά...
Για άλλη μια χρονιά, «συνεπιβάτης» του Φεστιβάλ, είναι η Camera Zizanio. 


Δελτίο Τύπου:

Οι ραγδαίες εξελίξεις που μεσολάβησαν από το προηγούμενο Φεστιβάλ, η συνεχώς μεταβαλλόμενη διεθνής πολιτική και οικονομική συγκυρία και το ιδιαίτερα οξυμένο οικονομικό πρόβλημα της Ελλάδας, επιφέρουν αλυσιδωτές και τεράστιες αλλαγές στον τρόπο ζωής των πολιτών. Θίγουν πρωτίστως τις οικονομικά ασθενέστερες τάξεις, ενώ παράλληλα προκαλούν «παράπλευρες απώλειες» σ’ αυτό που μέχρι πρόσφατα αποκαλούσαμε κοινωνικό κράτος. Από τα πρώτα και πιο ευάλωτα θύματα αυτών των εξελίξεων είναι ο πολιτισμός, που, μέσα από έναν καταστροφικό κοινωνικό αυτοματισμό και έναν απροκάλυπτα φασίζοντα λαϊκισμό, χαρακτηρίζεται, ούτε λίγο ούτε πολύ, ως «περιττή πολυτέλεια».

Δυσανάλογα βαρύ είναι το τίμημα που πληρώνουν οι ανεξάρτητοι θεσμοί του πολιτισμού, αυτοί που δεν έχουν να βασιστούν σε αστραφτερές χορηγίες δημοσίων σχέσεων, που προσπαθούν να επιβιώσουν από τη δουλειά και το μεράκι μερικών αφοσιωμένων ανθρώπων και από κάποιες πενιχρές ενισχύσεις δημοσίων οργανισμών, που πλέον περικόπτονται δραματικά. Ένα τέτοιο τίμημα πληρώνει και το Φεστιβάλ Ολυμπίας. Το χρόνο που πέρασε δοκιμάστηκε σκληρά, αναγκάστηκε να χάσει πολύτιμα στελέχη του, να μεταβάλει τις δομές του και να αναθεωρήσει επανειλημμένως τους στόχους του με μοναδικό σκοπό την επιβίωσή του.

Απέναντι σ’ αυτήν τη ζοφερή πραγματικότητα και ενώ διερχόταν την πλέον κρίσιμη καμπή στη 14άχρονη ιστορία του, τα στελέχη και οι φίλοι του αποφάσισαν ότι δεν έχουν το δικαίωμα να αποποιηθούν της ευθύνης για τη συνέχιση της λειτουργίας του θεσμού. Ξεκινώντας σχεδόν από την αρχή, έγραψαν και ξαναέγραψαν πολλές φορές τον φετινό προϋπολογισμό, μείωσαν και ξαναμείωσαν ακόμη και τις ανελαστικές δαπάνες, ζήτησαν από περισσότερους εθελοντές να συνδράμουν και να συνεισφέρουν τις υπηρεσίες τους, παρακάλεσαν και απαίτησαν από τους δημόσιους φορείς να πράξουν το δικό τους καθήκον. Αυτή τη στιγμή, δυο εβδομάδες πριν από την έναρξή του, το Φεστιβάλ Ολυμπίας έχει εξασφαλίσει μόλις το 60% του (ήδη μειωμένου κατά κατά 34% σε σχέση με το 2010) προϋπολογισμού του και αυτό χάρη κυρίως στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και δευτερευόντως στο δήμο Πύργου. Στο Υπουργείο Πολιτισμού δεν έχει συνεδριάσει ακόμη η αρμόδια επιτροπή για τις επιχορηγήσεις των κινηματογραφικών φορέων όπου έχουμε υποβάλλει προτάσεις μέσω της «Διαδικτυακής Πύλης», όπως μας ζητήθηκε.

Παρ’ όλα αυτά τα στελέχη του διαβεβαιώνουν ότι θα είναι πιστό στο ραντεβού του, όπως κάθε Δεκέμβριο από το 1997, για να υποδεχτεί στον Πύργο τους πολυάριθμους φίλους του από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Και, μαζί με την Camera Zizanio, θα δώσει τη δική του απάντηση στην οικονομική κρίση με πληθώρα ταινιών, παράλληλων καλλιτεχνικών εκδηλώσεων και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, στέλνοντας μηνύματα συνεργασίας, συμμετοχής, εθελοντισμού, εφευρετικότητας και δημιουργίας. Επί πλέον, καλεί τα παιδιά όλης της Ελλάδας, που πολιορκούνται συνεχώς από αρνητικά ή αντιφατικά μηνύματα, να ταξιδέψουν και να ονειρευτούν μέσα από το σινεμά και να αναλάβουν το ρόλο του πρωταγωνιστή καθώς όλη η διοργάνωση είναι αφιερωμένη σ’ αυτά. Από τη δική τους πλευρά, τα εκατοντάδες παιδιά του Πύργου που συμμετέχουν σε όλες τις δραστηριότητες του Φεστιβάλ, είναι έτοιμα, με το κέφι και τη ζωντάνια τους, να αναστατώσουν την πόλη και να τη μετατρέψουν, μέσα στο καταχείμωνο, σε μια κυψέλη πολιτισμού, δημιουργικής έκφρασης και επικοινωνίας.

Το Φεστιβάλ διοργανώνεται κυρίως με την ενίσχυση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού. Ενισχύεται επίσης και υποστηρίζεται από το Δήμο Πύργου, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, το πρόγραμμα MEDIA της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την ΕΡΤ. Την καλλιτεχνική ευθύνη της διοργάνωσης έχει το ΝΕΑΝΙΚΟ ΠΛΑΝΟ. Χορηγός Επικοινωνίας: ΕΡΤ, ΕΡΑ Δίκτυο, Δεύτερο Πρόγραμμα.

Στο 14ο Φεστιβάλ Ολυμπίας, θα διαγωνιστούν συνολικά 45 ταινίες (fiction, animation, documentary), που προέρχονται από 26 χώρες απ’ όλο τον κόσμο (Αργεντινή, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ελλάδα, Εσθονία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία, Ινδία, Ιράν, Ισπανία, Ισραήλ, Ιταλία, Καναδάς, Μαρόκο, Ολλανδία, Ουγγαρία, Ουκρανία, Περού, Πολωνία, Ρωσία, Σλοβενία, Σουηδία, Φινλανδία).

Οι υποψηφιότητες:

Μεγάλου μήκους fiction

The Bad Intentions/Κακές προθέσεις, Rosario Garcia-Montero, Περού-Αργεντινή-Γερμανία, 107’, 2011. Zohra/Ζόχρα, Barney Platts- Mills, Ηνωμένο Βασίλειο-Μαρόκο, 85’, 2011. The Sound of My Foot/Ο ήχος του ποδιού μου, Mehrdad Khoshbakht, Ιράν, 82΄, 2011. Playing with Dolls/Παίζοντας με κούκλες, Georgy Negashev, Ρωσία, 90΄, 2010. Tomorrow Will Be Better/Αύριο θα είναι καλύτερα, Dorota Kędzierzawska, Πολωνία-Ιαπωνία, 118΄, 2010. Run Sister Run!/Τρέξε, αδερφή, τρέξε!, Marja Pyykkö, Φινλανδία, 110΄, 2010. On the Sly/Στις μύτες των ποδιών, Olivier Ringer, Βέλγιο-Γαλλία, 77΄, 2010. Lost in Africa/Χαμένος στην Αφρική, Vibeke Muasya, Δανία, 92΄, 2010. Vespa/Βέσπα, Diana Groo, Ουγγαρία, 85’, 2010. The Thin Match Man/Ο Σπιρτόζος, Marco Chiarini, Ιταλία, 81΄, 2009.

Μικρού μήκους μυθοπλασίας

Ο Μπαμπάς μου, ο Λένιν και ο Φρέντυ/Dad, Lenin and Freddy, Ρηνιώ Δραγασάκη, Ελλάδα, 20’, 2011. Lighthearted boy/Ανέμελο παιδί, Marco Gianfreda, Ιταλία, 15’, 2011. Mokhtar/Μοχτάρ, Halima Ouardiri, Καναδάς - Μαρόκο, 16’, 2010. Ο Γιος/The son, Δημήτρης Νάκος, Ελλάδα, 6’, 2010. Mrs Peppercorn’s Magical Reading Room/ Το μαγικό αναγνωστήριο της κυρίας Πέπερκορν , Mike Le Han, Ηνωμένο Βασίλειο, 24’, 2011. Bartosz Kruhlik, Πολωνία, 12’, 2010. Kaveri/Καβέρι, Shilpa Munikempanna, Ινδία, 19’, 2011. Kiyumi’ s poetry and Sayuru’ s embroidery/Τα ποιήματα της Κιγιούμι και τα κεντήματα της Σαγιούρου, Satoru Sugita, Ιαπωνία, 30’, 2010. Jensen lives here/Ο Γιένσεν ζει εδώ, Martin Strange-Hansen, Δανία, 29’, 2010.

Μικρού μήκους animation

The Storyteller/Η παραμυθού, Nandita Jain, Ηνωμένο Βασίλειο, 10΄, 2011. The Story of Little Paolo/Η ιστορία του Μικρού Πάολο, Nicolas Liguori, Γαλλία- Βέλγιο, 22΄, 2011. Marie/Μαρί, Jutta Schünemann ,Γερμανία, 11΄, 2010. Something left, Something taken/Κάτι παίρνεις, κάτι αφήνεις, Max Porter & Ru Kuwahata, ΗΠΑ, 10΄, 2010. Birdboy/Το αγόρι- πουλί, Alberto Vázquez-Pedro Rivero, Ισπανία, 12΄, 2010. The Farmer and the Robot/Ο Αγρότης και το Ρομπότ, Abdollah Alimorad, Ιράν, 22΄, 2011. Fugue/Φούγκα, Vincent Bierrewaerts, Γαλλία-Βέλγιο, 11΄, 2011. Mobile/Μόμπιλε,  Verena Fels, Γερμανία, 6΄30΄΄, 2010. Coast Warning / Δελτίο Θυέλλης, Aleksandra Shadrina, Ρωσία, 7΄45΄΄, 2011

II. ΤΜΗΜΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ (Kids & Docs)

7 or why I exist,  Hans-Helmut Grotjahn- Antje Starost,Γερμανία, 87’, 2010. Pit No8, Marianna Kaat, Εσθονία- Ουκρανία , 95’, 2010. Αν όχι εμείς, ποιοι;, Νικολέττα Παπαθανασίου, Ελλάδα, 68’, 2011. Όνειρα σε άλλη γλώσσα, Λουκία Ρικάκη, Ελλάδα, 68’, 2010. Φιλιά εις τα παιδιά, Βασίλης Λουλές, Ελλάδα, 94’ (& 125’), 2011. Sistema Revolution, Greg Hemmings, Καναδάς, 52’ , 2011. I'm never afraid, Willem Baptist, Ολλανδία, 20’, 2010. The boy from Breslav, Rafi Tzukran-Dana Ha’Cohen, Ισραήλ, 24’, 2010. Ο Φάρος, Μαρία Λεωνίδα, Ελλάδα, 15’, 2011. New London Calling, Alla Kovgan, ΗΠΑ, 10’, 2010. «Αφέντης& Υπηρέτης», Δαμιανός Βαγιανάτσης, Ελλάδα, 10’ 40’’, 2011. Μικρό Εργαστήρι Δημιουργικής Κίνησης, Χρήστος Χασάπης, Ελλάδα, 10’, 2011 

Βραβεία

Εκτός από τους «Κότινους», που θα απονείμουν οι κριτικές επιτροπές του Φεστιβάλ (Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου κλπ.), βραβεία σε ταινίες του διαγωνιστικού προγράμματος, που διέπονται από το πνεύμα και τις αρχές τους, θα απονείμουν και οι εξής διεθνείς οργανισμοί:

o CIFEJ (Centre International du Film pour l' Enfance et la Jeunesse), 
o ECFA (European Children's Film Association),
o Ελληνική Εθνική Επιτροπή της UNICEF.


protothema.gr
Aν σου άρεσε κάνε LIKE..

ShareThis

Copyrighttttttttttttttttttttttttttttttttttttt

Copyright (c) 2010-2017 frappedoupoli.gr

sociallllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll